Як допомогти дітям, які пережили травматичний досвід: порадник для вчителів

Міністерство освіти і науки України спільно з дитячою та сімейною психологинею Світланою Ройз підготували порадник для вчителів, який допоможе у спілкуванні з дітьми, що пережили травматичний досвід через війну.

Цей практичний посібник надає рекомендації щодо організації навчання, підтримки учнів у складних ситуаціях та створення комфортної атмосфери у класі.

У цьому посібнику можна знайти практичні поради для підтримки емоційного стану учнів, зокрема як діяти, якщо дитина розплакалася під час уроку, і як підтримати її без зайвої уваги з боку однокласників; як створити комфортний освітній процес, що допоможе дітям зосереджуватися та краще запам’ятовувати матеріал.

Робота з конфліктами та агресією:

  • Як виявити причини агресії у дитини та протидіяти булінгу.
  • Як будувати взаємодію між дітьми через турботу, а не покарання.
  • Чого уникати під час роботи з дітьми:
  • Не використовувати у шкільних заходах елементи, що нагадують вибухи чи військові дії, зокрема петарди.
  • Не давати вправ із заплющеними очима, щоб не викликати відчуття втрати контролю.
  • Не торкатися дітей без дозволу, щоб уникнути неприємних емоцій у дітей, які перебувають у стані стресу.
  • Не починати день із контрольних робіт, якщо перед цим була повітряна тривога.

Головний принцип посібника – співчувати та розуміти, але не жаліти. Важливо акцентувати увагу на силі дитини та її здатності бути стійкою, а не підкреслювати її слабкість.

Порадник є безплатним і доступний для скачування. Його матеріали стануть незамінним помічником для педагогів, які щоденно працюють із дітьми у складних обставинах.

За матеріалами – МОН 

Коментарі закриті.