Міністерство освіти і науки України спільно з дитячою та сімейною психологинею Світланою Ройз підготували порадник для вчителів, який допоможе у спілкуванні з дітьми, що пережили травматичний досвід через війну.
Цей практичний посібник надає рекомендації щодо організації навчання, підтримки учнів у складних ситуаціях та створення комфортної атмосфери у класі.
У цьому посібнику можна знайти практичні поради для підтримки емоційного стану учнів, зокрема як діяти, якщо дитина розплакалася під час уроку, і як підтримати її без зайвої уваги з боку однокласників; як створити комфортний освітній процес, що допоможе дітям зосереджуватися та краще запам’ятовувати матеріал.
Робота з конфліктами та агресією:
- Як виявити причини агресії у дитини та протидіяти булінгу.
- Як будувати взаємодію між дітьми через турботу, а не покарання.
- Чого уникати під час роботи з дітьми:
- Не використовувати у шкільних заходах елементи, що нагадують вибухи чи військові дії, зокрема петарди.
- Не давати вправ із заплющеними очима, щоб не викликати відчуття втрати контролю.
- Не торкатися дітей без дозволу, щоб уникнути неприємних емоцій у дітей, які перебувають у стані стресу.
- Не починати день із контрольних робіт, якщо перед цим була повітряна тривога.
Головний принцип посібника – співчувати та розуміти, але не жаліти. Важливо акцентувати увагу на силі дитини та її здатності бути стійкою, а не підкреслювати її слабкість.
Порадник є безплатним і доступний для скачування. Його матеріали стануть незамінним помічником для педагогів, які щоденно працюють із дітьми у складних обставинах.
За матеріалами – МОН