Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 5.02.2021 № 1217-IX, який діє з 10.06.2021, внесено зміни до Кодексу законів про працю України.
У новій редакції ст.48 зокрема зазначено: «Облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному».
Законом надано громадянам п’ять років на переведення паперових трудових книжок в електронний формат, зазначений термін спливає 10 червня 2026 року.
Несвоєчасне оцифрування загрожує втратою страхового стажу, скороченням терміну стажу та затримкою оформлення пенсії.
Це має значення, оскільки втрата паперової книжки, що особливо можливо в умовах воєнного стану, не сприятиме швидкому вирішенню питання пенсійного забезпечення та підтвердженню стажу до 2004 року.
Зважаючи на попередні роз’яснення наголошуємо, для перевірки правильності внесених даних громадянам потрібно створити особистий кабінет на порталі Пенсійного фонду або у застосунку перейти у розділ «Електронна трудова книжка» та перевірити оцифровані записи. У разі помилок або незанесених даних можна подати звернення через систему.
У 2026 році мінімальні вимоги до стажу будуть такими:
- 33 роки – для виходу на пенсію у 60 років;
- 23 роки – у 63 роки;
- 15 років – у 65 років.
Чинним законодавством встановлено, що страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі за даними про трудову діяльність працівників, внесеними відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а за періоди за які не внесені дані до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, – у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.