ЄКПО: міжнародний вебінар освітян щодо ситуації з пандемією COVID-19

 

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією та неможливістю проведення засідань в реальному житті, 25 травня 2020 року Європейський комітет профспілок освіти провів вебінар щодо ситуації з пандемією COVID-19 у країнах Європи, в якому взяли делегати Комітету.

З доповіддю виступили Європейський директор ЄКПО Сьюзан Флокен, Президент ЄКПО Крістін Блоуер та представники профспілок Франції, Італії, Нідерландів та Бельгії.

Оділь Корделье, висвітлила проблеми, з якими зіштовхнулася система освіти Франції після оголошення карантину. Міністерство освіти Франції вимагало безперервності навчання. Але у більшості учнів не було технічних можливостей, доступу до онлайн ресурсів, інтернету, тому адаптаційний період зайняв приблизно чотири тижні. Не всі змогли швидко мобілізуватися, складно було залучити учнів та вчителів, щоб використовувати всі нові платформи для навчання.

За оцінками профспілки, у Франції приблизно 15% учнів не підтримували жодного зв’язку зі своїми вчителями.

Представниця італійської профспілки наголосила, що профспілки повинні зараз основну увагу приділити питанням технічного забезпечення всіх учасників навчального процесу.

Необхідно навчати дистанційному навчанню. На нього витрачається дуже багато часу. Вже не існує межі між особистим і професійним життям. Якщо буде наступна хвиля потрібно буде активно розвивати цифрові компетенції. У будь-якому випадку, потрібно буде працювати більше.

Як зазначив Лейс Ван Ромпай, представник Профспілки освіти Бельгії: «Ця криза вказала нам (ще раз) на те, наскільки важливою є освіта, а точніше школи як місця, де учні можуть вчитися та спілкуватися. Тиск суспільства щодо відкриття шкіл є значним. Необхідно не тільки дати батькам можливість повернутися до роботи, а й зробити так, щоб молоді люди отримали якісну освіту (вчителі – справжні професіонали, а онлайн-навчання не може повністю замінити викладання у класах) та мали можливість зустрітися зі своїми однолітками, що є надзвичайно важливим для їх психологічного тану. Я думаю, що ця важливість є основним аргументом, який ми повинні використовувати, якщо вимагаємо від урядів збільшення фінансування державної освіти.

Представники профспілок висловили стурбованість щодо подальшої ситуації сфері освіти. Профспілки освіти по всій Європі від початку пандемії мобілізовуються для надання підтримки освітянам на всіх етапах пандемії, від переходу до дистанційного викладання, до стратегій щодо повторного відкриття шкіл, і продовжуватимуть це робити й надалі, оскільки шлях виходу з цієї кризи ще довгий. Економічні витрати на пандемію затягнуться навіть після того, як неминуча загроза здоров’ю населення пройде.

Оскільки очікується, що економіка ЄС скоротиться приблизно на 7,5% у 2021 році, що значно більше, ніж під час економічної та фінансової кризи 2009 року, дефіцит державного бюджету, ймовірно, зростатиме. У зв’язку з глибокою рецесією, без необхідних бюджетних коштів та невпевненим відновленням, уряди можуть неохоче взяти на себе зобов’язання збільшити інвестиції в освіту та готові відкрити двері для об’єднання приватного та державного фінансування в освіту, щоб забезпечити швидке вкладення інвестицій. Такий підхід може створити в подальшому нерівність та несправедливі умови навчання для майбутніх поколінь.

Наразі країни ЄС поступово послаблюють обмежувальні заходи через розробку та реалізацію стратегій виходу з ізоляції в усій Європі. Тож, підбиваючи підсумки минулого уроку представники європейських профспілок освіти під час міжнародного вебінару, в якому взяв участь і Голова Профспілки працівників освіти і науки України, член ЄКПО Георгій Труханов, напрацювали пропозиції до проекту заяви ЄКПО «На шляху до відновлення після кризи COVID-19», яка буде прийнята 16 червня 2020 року на онлайн засіданні Комітету.

Основні тези проекту заяви:

  • забезпечення дотримання та виконання європейських та міжнародних зобов’язань та відповідальність за дотримання основних прав та свобод профспілок;
  • гарантії ефективного соціального діалогу та колективних переговорів з усіх питань, що стосуються вчителів та інших працівників освіти, а також гарантії розробки, впровадження та моніторингу заходів, пов’язаних із виходом з карантину через COVID-19, на всіх рівнях освіти на умовах прозорості та підзвітності;
  • недопущення зниження державних інвестиції у якісну державну освіту для всіх, усунення зростаючої нерівності у доступі та забезпеченні якісної освіти та навчання, забезпечення інфраструктури шкільних та інших навчальних закладів, а також забезпечення вчителів та інших працівників освіти ресурсами, інструментами та організація професійного простору, щоб зробити професію більш привабливою та цінною;
  • вирішення нагальних питань цифрового навчання персоналу освіти на початковому та безперервному рівні та інвестування в безпечну, якісну, цифрову інфраструктуру в навчальних закладах;
  • погоджена з профспілками освіти розробка комплексної політики, як заповнити прогалини у цифрових навичках та забезпечити доступ всіх учнів до необхідних якісних цифрових матеріалів та навчання;
  • забезпечення рівного доступу всіх вчителів, науковців та інших працівників освіти до сталого професійного розвитку та професійної підтримки, особливо що стосується інклюзивної освіти та зменшення негативного впливу дистанційного викладання та навчання на освітянське суспільство, відносини та якісну освіту;
  • захист державного управління систем освіти від впливу та поглинання інвестицій приватного сектору та збільшення державних інвестицій в якісну державну освіту на всіх рівнях з метою забезпечення рівного доступу та якісної освіти.

Залишити відповідь